Donderdag 12 mei om 12.00 uur ging hij op facebook en www.draaksteken.nl in première: de trailer van het draaksteken 2016, gemaakt door Twelve o’Clock media. Binnen de eerste 24 uur werd hij alleen al op facebook ruim 350 keer gedeeld en waren er meer dan 17.000 (!) views. Het aantal bezoekers van de website daarbij opgeteld, zorgt voor een bereik van ruim 20.000 kijkers.
En dat is niet voor niets! Het is duidelijk zichtbaar dat Martijn Kersten, eigenaar van twelve o’clock media, hier wekenlang met passie aan heeft gewerkt. De kwaliteit spat er vanaf. En het zit ‘m in de kleinste details… zo is de voice-over ingesproken door de verteller van de bekende attractie Villa Volta in de Efteling en is op het einde van de trailer het ‘Liedeke van den Giftighen Draeke’ te horen, dat special voor deze trailer is ingespeeld op hoorn door een lid van het Philharmonie zuidnederland.
Kortom, het is een trailer geworden die in een bioscoop niet zou mistaan. Dat vond ook Yvonne van Herten van de commissie Communicatie en PR van Stichting Draaksteken. “Als bedankje voor alle medewerkers die hieraan vrijwillig hebben meegewerkt, dachten we dat het mooi zou zijn om een voorvertoning te houden in een bioscoop. Want deze trailer hadden we niet kunnen maken zonder de belangeloze inzet van héél veel mensen voor en achter de schermen. En dat alles voor ‘slechts’ één minuut en vijftien seconden!”
Servicebioscoop Luxor in Reuver werkte hier graag aan mee. Met als resultaat dat woensdagavond, een dag vóór de officiële release, een speciale voorpremière werd gehouden in de bioscoopzaal voor alle mensen die bij de totstandkoming betrokken zijn geweest. Deze voorvertoning werd afgesloten met een staande ovatie!